26 oktober 2013

KM 2013

Idag var det dags för KM på Skogslotten.

Jonna och Challe red också - och vi träffades i stallet vid 8 för att knoppa hästarna. Jättekul med en tävlingskompis tycker jag :) Fick hjälp av Sussie att lasta eftersom Henrik var snäll och tog mitt "jobb-pass" i kiosken. Tack för det älskling!

Lite extra kul var det idag också - eftersom Ulrika kom förbi och tittade och hjälpte till. Supersnällt - för det är lite halvknöligt om man inte har med någon "hästskötare". Så, tack för hjälpen :)
Bästa Team Långkärr - Jag, Sophie, Jonna och Sussie :)

Framridningen kändes riktigt fin och när jag gick in på tävlingsbanan var jag laddad och fokuserad. För en gångs skull kunde jag andas när jag red programmet. Haha, har ju annars svårt att få luft så fort jag får startsignal... så ni förstår ju att jag brukar bli lite trött... ;) 

Jag hade jättefin känsla efter ritten - och det visade sig också i poängen att det hade gått bra. Slutade på fina 66,38% . Personbästa - tada! Det räckte ända fram till en tredjeplacering och jag fick för första gången  någonsin rida med i ärevarv. Tidigare när jag varit placerad har det varit prisutdelning till fots... och träningstävlingarna räknar jag inte med här...

Även för Jonna gick det superbra och även hon tog personbästa - Grattis! Tyvärr hann vi inte se varandras ritter eftersom vi red precis efter varandra, men vi fick i alla fall till ett gemensamt foto den här gången.

Och så en fotobomb... kan ju inte låta bli... ;)

Framridning 1

Framridning 2



Programmet 1

Programmet 2
Finaste!

Ärevarv - vi är trea!

Baltazar är lite lagom glad åt rosetten ;)



Ulrika skrittar av
Ulrika fotograferar 1

Ulrika fotograferar 2

4 kommentarer:

  1. Det var på tiden med ärevarv! Men se upp, om en 14 år sådär så får du konkurrens..... Av mig och Jacken! 😜/ Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äntligen ärevarv :-)
      Ser fram om att möta dig och Jack - men om 14 år blir det med en annan stjärna än Baltazar ;-)

      Radera
  2. Bra jobbat älskling! Henrik

    SvaraRadera