20 januari 2013

Med syrran i stallet

Jag har en syster. Hon är inte alls intresserad av hästar :) men idag lyckades jag lura med henne till stallet för att hälsa på Baltazar och rida lite. Baltazar skötte sig som den gentleman han är och gjorde inga dumheter varken när vi fixade med honom eller när hon red. Duktiga, fina Baltazar som sköter sig extra noga när det är någon ovan som håller på med honom.


Vi började med att göra alla sysslor och sedan så drack vi kaffe och snackade lite. Därefter gick vi och hämtade Baltazar och syrran fick ta in honom i stallet. Han var hur cool som helst :)

Vi började med att rida ut i skogen en sväng. Jag gick bredvid och höll i och syrran fick rida. Det var en hel del snö att pulsa i, så även jag fick min beskärda del av motion. Hihi... Halvvägs i skogen så stannade vi och fotade lite. Mysigt med alla dessa vinterbilder som man kan ta nu när det är så mycket  snö ute.


Väl tillbaka i stallet gick vi in i ridhuset en stund och hon fick testa att rida lite själv. Det blev skritt, halt och en hel del "sväng-övningar". Både syrran och Bazze skötte sig fint. Vi travade lite också, men då sprang jag bredvid för säkerhets skull...

När syrran ridit klart så hoppade jag upp för jag ville ta lite vinterbilder när jag hade kameran med. Det blev en hel del fina bilder, men de kommer i ett senare inlägg. Men jag kan inte låta bli att lägga med två av dem här också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar