5 januari 2013

Eija-Leena och Baltazar

Som ni säkert vet, så har jag en medryttare till Baltazar som heter Eija-Leena. Även hon rider lektioner för Sophie och förra tisdagen kom jag för första gången iväg för att titta på dem. Det var jättekul att se dem jobba tillsammans - det är ju inte så ofta jag gör det eftersom vi alltid är i stallet på olika dagar. Det är ju liksom det som är grejen med en medryttare... ;)
Dags för träning :)

Eija-Leena fick kämpa rejält med Bazze som inte alls var på humör för att "hjälpa till". Jag fick ju själv känna av det på torsdagen, så jag vet hur det känns... Sophie är dock så himla bra på att peppa och hitta rätt övningar för oss olika ekipage - och Eija-Leena fick just den här gången jobba extra mycket med galopparbete, att ställa igenom Bazze och att få skänkeln i rätt position.

Tog en del kort, men fick inte riktigt till skärpan. Vågade inte korta slutartiden för mycket pga ljuset i ridhuset, men nästa gång så ska jag nog prova det. Ska ta med någon som kan testa om blixten hänger med... ville inte riktigt göra det på träningen... hehe...  Ni får stå ut med att bilderna är lite suddiga...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar